Vitajte!

Na tejto stránke si môžete objednať termín na očkovanie.

Vzhľadom na aktuálne nízky záujem o PCR testovanie na ochorenie COVID-19 boli mobilné odberové miesta dočasne vyradené z prevádzky. NCZI bude situáciu naďalej monitorovať a operatívne ju prispôsobí aktuálnemu dopytu.

Formuláre

Registrácia na očkovanie novou vakcínou (Comirnaty LP.8.1 - Jeseň 2025)

Objednanie sa na očkovanie

Objednať sa

Zrušenie alebo zmena termínu očkovania

Zmeniť

Mobilné aplikácie

eAlerts

Moje ezdravie

Najčastejšie otázky

Očkovanie proti COVID-19

  1. Ako sa registrovať na očkovanie?

    Každý, kto sa chce očkovať proti ochoreniu COVID-19, sa môže online registrovať prostredníctvom webového formulára Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI): https://covidforms.nczisk.sk/ v nasledovných krokoch:

    1. Zadanie základných údajov - meno, priezvisko, dátum narodenia, kontaktné informácie a ďalšie potrebné údaje.
    2. Výber očkovacieho miesta - je možné zvoliť si konkrétne očkovacie centrum alebo aj možnosť očkovania v jeho okolí.
    3. Pridelenie termínu - žiadateľ dostane informáciu o dátume a čase očkovania.

  2. Ako sa prideľujú termíny a prečo si pri registrácii neviem vybrať konkrétny termín?

    Očkovanie sa uskutočňuje podľa kapacitných a personálnych možností jednotlivých očkovacích miest. Termíny sú prideľované automaticky na základe viacerých faktorov:

    • vek žiadateľa - prednostne sa prideľujú termíny seniorom (kritická skupina: seniori nad 60 rokov)
    • čas a poradie registrácie
    • voľné kapacitné možnosti daného centra

    Dĺžka čakania sa môže líšiť v závislosti od regiónu a aktuálneho dopytu.


  3. Ako je možné zrušiť termín?

    Komu pridelený termín nevyhovuje, môže ho zrušiť najneskôr deň pred plánovaným očkovaním do 14:00 hod. Zrušenie sa vykonáva cez portál registrovaného žiadateľa.

    Na prihlásenie je potrebné zadať:

    • mobilné číslo uvedené v registračnom formulári,
    • COVID-19-PASS,
    • rok narodenia.

    COVID-19-PASS sa dá získať aj kliknutím na modrý text „Nepamätám si/zabudol som COVID-19-PASS“. Tento odkaz sa nachádza aj pod poľom COVID-19-PASS vo formulári portálu registrovaného žiadateľa.


  4. Prečo je možné zrušiť termín očkovania len do 14:00 hod. deň pred očkovaním?

    Uvoľnený termín je potrebné včas ponúknuť ďalšiemu žiadateľovi. Niekedy môže nastať aj situácia, keď o preplánovanie termínu požiada samotné očkovacie miesto, aby zabezpečilo plynulý priebeh očkovania.


  5. Môžem prihlásiť viac detí na spoločný termín očkovania?

    Každé dieťa je potrebné registrovať samostatne, pretože systém vyžaduje údaje konkrétneho pacienta.


  6. Prečo mi bol pridelený termín v inom meste, než som uviedol?

    Pri registrácii na očkovanie je možné vybrať preferované miesto očkovania a zároveň zvoliť možnosť „chcem sa očkovať iba na tomto mieste“.

    • kto túto možnosť vyberie, systém bude plánovať očkovanie výlučne na zvolenom mieste.
    • ak možnosť nezvolí, systém automaticky vyhľadá voľný termín v okruhu 40 km (vzdušnou čiarou) od bydliska žiadateľa.

    Cieľom tejto funkcionality je znížiť čakaciu dobu na pridelenie termínu očkovania.


  7. Kde nájdem informácie o absolvovanom očkovaní?

    Informácie o vykonanom očkovaní sú dostupné v elektronickej zdravotnej knižke pacienta. Elektronická zdravotná knižka pacienta je dostupná na www.npz.sk a prihlásenie prebieha pomocou občianskeho preukazu s čipom.


  8. Čo ak v mojej elektronickej zdravotnej knižke chýba záznam o očkovaní?

    Pokiaľ záznam o očkovaní v elektronickej zdravotnej knižke chýba, je potrebné obrátiť sa na očkovacie miesto, kde bolo vykonané očkovanie. Záznam do systému eZdravie zadáva poskytovateľ zdravotnej starostlivosti a ak je údaj nesprávny alebo chýba, môže ho opraviť alebo doplniť len poskytovateľ, ktorý očkovanie vykonal.


  9. Očkuje sa aj ambulantne? Ak áno, kde?

    Očkovanie novou vakcínou Comirnaty LP.8.1 sa okrem nemocníc vykonáva aj v ambulanciách, ktoré prejavili záujem a uzatvorili zmluvu s MZ SR. S požiadavkou na očkovanie v ambulancii je potrebné obrátiť sa na svojho ošetrujúceho lekára.


  10. Je možné dať sa očkovať naraz aj proti chrípke?

    NCZI zabezpečuje prideľovanie a správu termínov iba na očkovanie proti COVID-19. V prípade otázok týkajúcich sa očkovania proti chrípke alebo súčasného očkovania proti COVID-19 a chrípke je potrebné obrátiť sa na všeobecného lekára alebo zvolené očkovacie miesto.


  11. Bude otvorené vakcinačné miesto v meste XY?

    Zapojenie do očkovania je dobrovoľné a závisí od rozhodnutia konkrétnych poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Ministerstvo zdravotníctva SR vytvára podmienky pre všetky zdravotnícke zariadenia, ktoré majú záujem očkovať. Organizácia očkovania sa uskutočňuje podľa kapacitných a personálnych možností jednotlivých zdravotníckych zariadení. Termíny sú prideľované automaticky na základe viacerých faktorov:

    • vek žiadateľa - prednostne sa prideľujú termíny seniorom (kritická skupina: seniori nad 60 rokov)
    • čas a poradie registrácie
    • voľné kapacitné možnosti daného centra

    Dĺžka čakania sa môže líšiť v závislosti od regiónu a aktuálneho dopytu.


  12. Mám nárok na očkovanie ak som cudzinec alebo dlžník na poistnom?

    Pravidlá očkovania občanov SR a cudzincov sú zverejnené na webovej stránke Ministerstva zdravotníctva SR, viď:  https://www.health.gov.sk/Clanok?covid-19-14-04-2021-ockovanie-cudzinci .